Pages

Nov 19, 2014

Identiti Penyanyi lelaki ditahan miliki syabu terbongkar


KUALA LUMPUR: Seorang penyanyi dan pelakon lelaki berusia 35 tahun ditahan di pekarangan sebuah pusat beli belah di Selayang, Gombak kerana memiliki dadah jenis syabu, tengah hari tadi.

Dalam kejadian kira-kira jam 1.30 tengah hari itu, suspek yang juga vokalis sebuah kumpulan pop rock terkenal di era 90-an itu ditahan dalam Operasi Tapis yang dilakukan sepasukan anggota dari Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Gombak.
Timbalan Ketua Polis Daerah Gombak, Superintendan Muhammed Hasbullah Ali, ketika dihubungi, berkata penyanyi itu ditahan ketika berada di dalam Toyota Wish di lokasi itu.
Katanya, anggota bertugas kemudian menemui satu peket lutsinar berisi dadah dipercayai syabu seberat 0.3 gram yang digenggamnya.
"Suspek kemudian ditahan dan dibawa ke IPD Gombak untuk jalani ujian saringan air kencing sebelum mendapati dia positif dadah jenis syabu.
"Siasatan selanjutnya sedang dijalankan terhadap suspek dan kes disiasat mengikut Seksyen 12 (2) Akta Dadah Berbahaya 1952 dan 15 (1) (a) Akta Dadah Berbahaya.
Difahamkan, suspek akan dibawa ke Mahkamah Selayang untuk mendapatkan perintah reman bagi membolehkan polis menjalankan siasatan lanjut esok.

No comments:

Post a Comment

Any Comment?